Cum să alegi cursul potrivit de dezvoltare personală?


M-am tot gandit daca sa va spun parerea mea despre dezvoltarea personale si intreaga industrie care se construieste in acesti ani. Am observat ca ea este in crestere si ca, din ce in ce mai multi oameni isi doresc sa fie mai buni, sa-si dezvolta abilitati, sa creasca in cariera si in viata sociala, sa fie recunoscuti, apreciati si nu in ultimul rand sa fie recompensati pentru plus valoarea pe care o aduc in comunitate. Este absolut natural sa iti doresti sa cresti, sa excelezi sa fii cat de bun poti in domeniul pe care l-ai ales. Pana aici, cred ca pentru toata lumea lucrurile sunt simple si clare. Neclaritatea apare insa in momentul in care te intrebi daca ai nevoie sau nu de cursul care urmeaza, daca te ajuta sau nu, daca sa investesti timpul si eventual banii pentru a participa. Oare pe ce ta bazezi cand alegi sa participi la urmatorul seminar? Ti-e foarte clar de ce mergi? Oare ce faci in aceste momente, cum procedezi, pe ce te bazezi cand alegi sa participi la un workshop de dezvoltare personala? Te-ai gandit vreodata ca, la fel ca si orice activitate pe care o desfasori in prezent si in dezvoltarea personala ai nevoie de un ghidaj, de un antrenor, de un mentor, de un coordonator? E posibil ca de multe ori sa nu vezi nimic rau in a participa la un anumit eveniment cu o tema atractiva, interesanta, frumoasa/savuroasa, dar e foarte posibil ca sa nu mergi la momentul potrivit. Este posibil ca informatia livrata acolo sa fie buna dar nu potrivita pentru tine, sau chiar mai mult, sa nu fie potrivita pentru tine in momentul respectiv. Nu de fiecare data un pas inainte, din perspectiva informatiei primite, detemina si evolutia ta ca persoana. Exista momente in care, dupa un semninar foarte bun, in loc sa mergi mai departe cu incredere si entuziasm pe calea pe care tocmai singur ti-ai ales-o, in urma nu cu foarte mult timp, sa ajungi sa te indoiesti, sa devi circumspect, sau in cel mai rau caz sa te opresti din ceea ce nu cu mult timp in urma te entuziasma la maxim. Din punctul meu de vedere, dezvoltarea personala se adreseaza persoanelor care stiu cine sunt, care stiu ce anume au de dezvoltat, care si-au descoperit valentele, abilitatile, talantii. Eu nu cred ca putem sa fim tot ce ne dorim, ci cred ca putem sa fim ceea doar ceea ce suntem creati sa fim. De aici, in viziunea mea, dezvoltarea personala este un proces meticulos, planificat si coordonat de catre tine sau impreuna cu antrenorul tau de dezvoltare personala, care functioneaza ca un mentor, care te cunoaste foarte bine si care stie care iti sunt limitele. E posibil sa nu ai nevoie de un antrenor, inseamna ca esti un caz cu totul special si rar in acelasi timp. Recomandarea mea este ca, inainte de a te apuca de un exercitiu de dezvoltare personala, indiferent de natura lui (curd/seminar/workshop….etc), sa vorbesti cu indrumatorul/mentorul tau si sa verificati cateva aspecte importante:

  • este sau nu ceea ce ai nevoie pentru dezvoltarea talantilor primiti?
  • este sau nu momentul potrivit pentru a face acel exercitiu?
  • ai cine sa te verifice daca faci exercitiul corect?
  • are aplicabilitate imediata? Pui in practica acum tot ce inveti?
  • daca nu generezi rezultate ce se intampla? Ce ai de pierdut?

In final, am sa va spun ca TOATE cursurile de dezvoltare personala sunt BUNE, dar nu toate iti sunt DE FOLOS!

Articol RECOMANDAT de Cabana Claris din Valiug, sponsor OFICIAL al blogului!

claris

http://www.hotel-claris.ro/

 

Un comentariu

  1. Asa e! Eu mi-am descoperit pasiunea si mi-am trasat telul. Constientizez care sunt punctele forte necesare pentru atingerea obiectivului. Daca descopar un punct slab, aleg sa invat de la cei mai buni.

    Apreciază

Lasă un răspuns

