De ce să nu mai folosești NICIODATĂ expresia „(V)AI DE CAPUL MEU” ?


La un moment dat, mai exact la mijlocul lunii februarie, am pus o întrebare foarte simplă, celor care mai citiți din când în când ce scriu pe acest blog. Întrebarea aducea în atenția voastră câteva idei de articole despre care am vrut la un moment dat să le scriu, dar am decis să dezvolt doar subiectele care reprezintă interes, măcar pentru unul dintre voi.

Redau mai jos, temele propuse atunci:

Editează

Pe ce temă ai vrea să scriu un articol și să discutăm?

1 Vote

Te salut! De fiecare datâ când am o idee despre un subiect pe care eu îl consider interesant, mi-o notez, promițându-mi că am să revin la un moment dat ca să o dezvolt și să spun mai multe. Ceva însă mă oprește să o fac, și toate ideile rămân undeva acolo ascunse și neprelucrate. Din acest motiv, m-am gândit să am o altă abordare. Pur și simplu să vă scriu mai jos care sunt ideile pe care mi le-am notat în ultima perioadă de timp și, voi să fiți cei care alegeți subiectul sau subiectele despre care ați vrea să scriu și să vă împărtășesc părerea mea. Iată propunerile mele:

  • De ce inspirația nu e dar de la Dumnezeu?
  • Cum e mai bine, cuminte sau cu suflet?
  • De ce în Romînia nu primești, prea des, servicii de calitate?
  • Care sunt motivele care ne-au adus în situația în care nu ne mai vedem unii pe alții pe stradă? – am scris un articol pe această tema
  • Ce înseamnă să fii un bun vânzător?
  • Moartea aproapelui, exercițiu momentan de maturizare pentru supraviețuitori?
  • Duhovnicul și rolul lui în societatea modernă
  • De ce să nu spui VAI DE CAPUL MEU !!! – chiar acum am scris…mai jos
  • De ce vânzarea este o știință și nu o artă?
  • Cum răspundem și de ce răspundem așa la întrebarea CE MAI FACI?

La solicitarea unei doamne sau domnișoare GABI, am scris un articol cu titlul „Care sunt motivele care ne-au adus în situația în care nu ne mai vedem unii pe alții pe stradă?”, articol pe care îl puteți parcurge accesând linkul de mai jos.

https://alinbagiu.wordpress.com/2017/02/12/de-ce-nu-ne-mai-vedem-unii-pe-altii-sau-unii-de-altii/

Tot la solicitarea doamnei sau domnișoarei GABI, astăzi am să dezvolt articolul cu tema:

DE CE SĂ NU FOLOSEȘTI EXPRESIA VAI DE CAPUL MEU?

Nu e foarte complicat și nici elevat ce am să vă spun, dar sper că prin cele câteva cuvinte pe care am să le leg în acest articol să contribui la scăderea vânzărilor de algocalmin din această țară.

Conștient sau nu, mulți dintre noi, am introdus în limbajul nostru, expresia VAI DE CAPUL MEU, o expresie pe care o folosim în momente de maximă intensitate emoțională. Corect? Poate de multe ori, chiar și involuntar, ne trezim, dacă ne trezim, folosind această expresie în mod aproape involuntar. Știm cu toții că, mai ales atunci când, din punct de vedere emoțional, suntem într-o zonă de emoție puternică, cuvintele primesc o valoare și o putere cu mult mai mare decât atunci când suntem în echilibru emoțional. Dacă în acele momente folosim această expresie, ea devine RUGĂminte, soliciTARE, DORință.

Știu că poate să pară deplasat, dar lucrurile așa se întâmplă în realitate. Dumnezeu ne permite, în baza liberului arbitru, chiar și autodistrugerea, urmând bineânțeles să dăm socoteală mai târziu pentru faptele noastre; așa că expresia VAI DE CAPUL MEU, folosită des și în momente de maximă încărcătură emoțională, primește valoare materializîndu-se fie într-o reală durere de cap, fie te transformă într-un om care este, așa cum ai cerut prea des… VAI DE CAPUL LUI.

Ceea ce este cel mai grav, este că, folosind expresia o perioadă consistentă de timp, vei vedea cum, după ce te prinzi, că și dacă nu o mai folosești, în momentele de maximă încărcătură emoțională, chiar și fără verbalizare, capul te va durea, legătura fiind deja creată la nivel neuronal.

Așa că, mai bine e să nu o mai folosești NICIODATĂ această expresie, iar dacă o ai în limbajul tău uzual să faci tot posibilul ca să o elimini. Nu e ușor deloc, pentru că o să te surprinzi într-o primă fază că o spui, după aceea o să oprești so o verbalizezi, dar o să o gândești, după care nu o să mai gândești, dar efectele vor fi aceleași. Ca atare, cel mai bine este să o înlocuiești, pe principiul înlocuiește obiceiurile proaste cu unele bune. Găsește o expresie care să îți aducă plus în viața ta, și, atunci când ai un moment în care vrei să spui VAI DE CAPUL MEU, să o folosești cât mai des și cît mai clar, în așa fel încât mintea să primească surogatul care să o hrănească….

Succes!

PS: Dacă te interesează vreuna din temele menționate de mine mai sus, despre care ai vrea sa scriu câteva păreri personale, te rog să îmi spui care este subiectul și îți promit că am sa scriu. La cele de mai sus mai adaug una:

  • Cele trei etape (pre-căsătoriei) obligatorii pentru o căsătorie sustenabilă și de durată.

Aștept solicitarea ta, pentru articolul următor…

Un comentariu

  1. Da, probabil că e o expresie păguboasă. Ea tinde însă să fie înlocuită cu ”ai, să-mi bag p*la”. Probabil că în general se materializează și asta.

    Apreciază

Lasă un răspuns

